Erken Çocukluk Eğitiminde Portfolyo Değerlendirmesi

Portfolyo; öğrenciye ve ailesine, öğrencinin bir veya daha fazla alandaki çalışmalarını sunma amaçlı olarak öğrenci etkinliklerinin yansıtılmasıdır. Öğrenci merkezli bir sistem olan portfolyo, öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmeye katmalarına, her birinin kendi gelişim süreçlerini izlemelerine, sınıf içerisindeki ve sınıf dışındaki çalışmalarını ve aktivitelerini ortaya koymalarına fırsat yaratır.

Portfolyo oluşturmada temel nokta, çocuğun kendi kendini değerlendirmesidir. Çocuk, portfolyosuna hangi çalışmalarını dahil edeceğine kendisi karar verir. Bu durumda çocuğun karar verme ve kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alma yetisinin gelişmesi vazgeçilmezdir.

Öğretmen, çocuklara rehberlik eder, çalışmanın ne ifade ettiğini, öğrenmelerine nasıl katkıda bulunduğunu tartışır, örnekler sunar, çalışmaları seçmede öğrencilere rehberlik eder. Öğretmen portfolyo dosyası hazırlanırken "Neden bu çalışmayı seçtin? Bu çalışmada en çok neyi beğendin? ...'nın kuvvetli yönleri sence neler? Sence en başarılı örnek hangisi? Neden o en başarılı? Sence ..... 'ı nasıl daha iyi bir hale getirebiliriz? " gibi sorular sorarak, çocukları düşünmeye yöneltir.

Portfolyo dosyası içinde toplanabilecek çok farklı çalışmalar bulunmaktadır. Portfolyo dosyası içerisinde sanat çalışmaları, üç boyutlu ürünler ya da fotoğrafları, öğrencinin ilgilerini açığa çıkarmayı sağlayan ve kazanmış olduğu becerileri vurgulayan fotoğraflar, hikaye tamamlama çalışmaları ya da hazırlanan kitaplar/kitapçıklar; fen ve matematik çalışmalarından örnekler; öğrenci çalışmalarının bilgisayar ortamındaki örnekleri, alan gezisi fotoğrafları, video kayıtları ve öğretmenin öğrenci ile ilgili tuttuğu anekdotlar yer alabilir.

Bir insanın hayatı boyunca başarılı, kendisiyle barışık ve sosyal bir birey olması adına benlik özsaygısını kazanmış olması önemlidir.

Karakter gelişimin %70’nin tamamlandığı okul öncesi döneminde ise benlik öz saygısını kazanmaları çocuklar için ayrıca önem arz etmektedir.

Bu nedenle ÇOMÜ - Kreş olarak çocuklarımıza;

  • Toplum önünde kendini ifade edebilme
  • Benlik öz saygısını geliştirebilme
  • Duygularını ifade edebilme
  • Belli bir konu üzerinde konuşabilme
  • Verilen sorumluluğu yerine getirebilme
  • Başladığı bir işi tamamlayabilme
  • Portfolyo

  • Portfolyo

  • Portfolyo

  • Portfolyo

  • Portfolyo

  • Portfolyo

  • Portfolyo

  • Portfolyo

İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ

  • ÇOMÜ - Çocuklar Evi - Kreş ve Anaokulu Terzioğlu Yerleşkesi
  • (286) 218 26 90
  • anaokulum@comu.edu.tr

LİNKLER